Welkom bij de Protestantse Gemeente te Veenendaal Welkom bij de Protestantse Gemeente te Veenendaal
Sinds het ontstaan van de Protestantse Kerk in Nederland op 1 mei 2004 noemen wij ons samen de Protestantse Gemeente te Veenendaal. Op deze website kunt u alle informatie vinden over de gemeente.

Onze gemeente bestaat vanaf 7 juli 2019 uit twee wijken, met elk hun eigen accenten binnen de geloofsbeleving: de wijken in de wijkgemeente ZuidWest en de wijkgemeente De Open Hof.

Wijkgemeente De Goede Reede en wijkgemeente Petrakerk zijn 9 juni 2019 samen gaan kerken in de Petrakerk. Als nieuwe naam voor deze wijkgemeente is gekozen voor wijkgemeente ZuidWest. Kerkgebouw De Goede Reede wordt gesloten.

Wijkgemeente Sola Fide gaat samen met wijkgemeente Aller Erf. Dit samengaan is ingegaan op 7 juli 2019. Vanaf die datum komen de betrokken leden samen in wijkkerk De Open Hof. De nieuwe wijkgemeente gaat verder onder de naam Wijkgemeente De Open Hof. Kerkgebouw Sola Fide wordt gesloten.

We gaan met twee wijkgemeenten verder met een missie en visie die beide kerkgemeenschappen in de Veense samenleving willen uitdragen: uitnodigend, missionair en ten dienste van elkaar en de medemens. U bent van harte welkom in onze gemeente.