vrijdag 18 oktober 2019

18:00  - 20:00
 Trefpunt, Petrakerk, Kerkewijk 135, ingang Dennenlaan
 ? 5,00

Wereldvoedseldag betekent aandacht voor de voedselproblematiek in de wereld: ongelijke verdeling, overproductie, verspilling, verduurzaming enz. Een initiatief van de Voedsel- en Landbouworganisatie (FAO) van de Verenigde Naties. Hoe kan het dat wereldwijd ruim 800 miljoen mensen honger lijden, terwijl 2x zoveel mensen met overgewicht kampen?
Op kleine schaal ontstaan hier overal voedselbanken, en nu in Veenendaal ook de zogenaamde Stadsakkers met vers en gezond onbespoten voedsel voor zo'n 150 mensen.
Albert van Laar, dagcoordinator van de Stadsakkers, leidt de avond in. Daarna is er een sobere, voedzame maaltijd met o.a. producten uit de Stadsakkers, die daar ook verkocht worden.
Wilt u meehelpen deze te bereiden dan kunt u zich t.z.t. aanmelden via een intekenlijst in de Petrakerk en Aller Erf. Nadere berichten volgen.
Wilt u mee-eten? Geef u dan tijdig op. Van harte welkom! | Contact: Ada Westerink, ada.westerink@gmail.com, 542232