zondag 9 januari 2022

Petrakerk, Kerkewijk 135 Veenendaal
 collecte na afloop

Hildegard van Bingen

Helaas opnieuw uitgesteld vanwege de corona maatregelen

HILDEGARD VAN BINGEN

Creatief en inspirerend

In de twaalfde eeuw waarin Hildegard leefde, zocht de mens naar nieuwe zingeving. Hoe verhoudt de mens zich tot de schepping, de medemens, tot God?
Op creatieve en inspirerende wijze droeg Hildegard haar visie hierop uit. Wie in onze tijd zoekt naar een nieuwe vorm en inhoud van spiritualiteit, komt bijna als vanzelf Hildegard op het spoor.

Dr. Hanna Rijken geeft een inleiding in het gedachtegoed van Hildegard van Bingen. De muziek van Hildegard zal daarin een leidende rol hebben.
Als de omstandigheden het toelaten zal er ook vocale muziek van de hand van Hildegard klinken. Een bijzondere ervaring!

In elk geval zal er een bijzonder orgelwerk klinken: ‘Vijf gebeden’, geïnspireerd door Hildegard van Bingen, gecomponeerd door Jacqueline van Koolwijk, uitgevoerd door Kees Alblas. Het is toegankelijke, verstilde èn beweeglijke muziek, die doet denken aan de stijl van Arvo Pärt.

Contact: Marieke Muijen, ds.mmuijen@pkn-veenendaal.nl
Kosten: collecte na afloop.