donderdag 7 oktober 2021

Eco Kasjroet (Kerk en Israël)

Datum:
 donderdag 7 oktober 2021
Tijdstip:
 20:00  - 22:00
Locatie:
 Trefpunt, Dennenlaan 5, Veenendaal

Clary Rooda

Rabbijn Clary Rooda een ecologische benadering van de Joodse spijswetten.

Rabbijn Clary Rooda komt op uitnodiging van de Commissie Kerk & Israel naar Veenendaal.
Clary Rooda ontving in 2014 haar rabbinale bevoegdheid. Zij schreef haar scriptie over een ecologische benadering van de Joodse spijswetten (ECO-KASJROET), waarbij ethische principes als dierenwelzijn, fair trade en duurzaamheid een rol spelen.

Dit zijn principes waar veel mensen zich mee bezig houden. Maar wat is daar nu specifiek Joods of christelijk aan? Veel mensen realiseren zich niet dat de basis van deze ethische principes al in de Torah/Bijbel staan.

Aan de hand van teksten uit de Joodse Bijbel en latere rabbijnse literatuur, tot moderne commentaren, gaan we ons verdiepen in deze onderwerpen en gaan in gesprek over hoe wij ons concreet als individu en gemeenschap kunnen inzetten voor een betere wereld. Ook is er gelegenheid om vragen te stellen.

Contact en opgave: Janne-Marie van Heteren, 0318-556431, jmvheteren@hotmail.com

Persbericht